PT 301

Dynamometer 600 kW
P.T.O Powerbreak PT 301 MEM /MEW/MES

The hardest test for any product is to perform the same precision and reliability, Day after day, month after month, year after year.
The PT 301 is a P.T.O. power break which is convincing in precision, operation, safety and economy.

Model: PT 301 MEW / MEM / MES
Model versie : PT301MEW : vaste opstelling - bevestigd aan de grond
PT301MEM : mobiele versie voor de werkplaats
PT301MES : toegestaan voor wegvervoer, aanhangwagen - 80 km/h
Remsysteem: 2 Retarders (eddy current, wear free)
Coolant: lucht
Meetbereik bij 1000 min-1 en 20°C: 600 KW 1 min*
550 KW 2 min*
500 KW 2,5 min*
450 KW 3,5 min*
400 KW 4,5 min*
320 KW 7,5 min*
280 KW 9 min*
220 KW 40 min*
*De meetduur is afhankelijk van de trekkergrootte en de plaats (omgevingstemperatuur).
max. toelaatbaar toerental: 3.600 rpm
max. koppel: 7.200 Nm
Nauwkeurigheid: <1
Display: digitale display
met vermelding van toerental, koppel en vermogen power (KW en/of PK)
DMS Sensor: standard
Direction of rotation: beide
Electrische voeding 400V/230V, 16A slow
Afmetingen en gewicht:
PT301MEW : L 1810mm; l 730mm; H 1540mm; 1098 Kg
PT301MEM: L 1830mm; l 1060mm; H 1500mm; 1150 Kg
PT301MES: L 3100mm ; l 1800mm; H 1580mm; 1292Kg
Opties:

aftakas 1 3/8” 21T
aftakas 1 3/4” 20T
aftakas 1 3/4” 6T
Cable remote controle
Bluetooth controle
Software “Castrol / BP or Eggers Power Control”
kalibreerarm
groot afdekzeil

Subject to technical alterations serving improvement. Measures, weights and technical data are subject to progressive alterations and thus not binding.

Werkingsprincipe

De remwerking van de dynamometer wordt door twee retarders langs elektromagnetische weg opgewekt. Dit principe maakt een wrijvingsvrij afremmen van het te keuren onderdeel mogelijk.

Een retarder bestaat in hoofdzaak uit twee rotoren, die met de aandrijfas verbonden zijn. Tussen beide rotoren bevindt zich de stator. Hij draagt de spoelen en kernen, waardoor het magneetveld wordt opgewekt. Zodra de elektrische stroom door de spoelen met wisselende polariteit stroomt, wekt hij een magneetveld op. Als zich de rotoren draaien, d.w.z. een te keuren onderdeel op de dynamometer aangesloten is, wekt het magneetveld wervelstromen op die tegen de draaibeweging van de rotoren werken. Deze tegenkracht werkt via de rotoren op de aandrijfas en bereikt een remwerking bij het te testen trekker.

De bij het remproces optredende krachten worden met DMS-dozen gemeten en door de computer in het dienovereenkomstige draaimoment omgerekend.

Bij dit proces wordt de remenergie in de vorm van warmte in de rotoren opgeslagen en aan de omgeving afgegeven (Joule-effect). De koeling vindt plaats door luchtschoepen aan de rotoren en wordt ook door een extra ventilator naar de buitenlucht afgevoerd.

Voordelen van een dynamometer t.o.v. een traditionele waterrem.

- Geen remvoering of lamellen slijtage.
- Het "ijken" van de machine kunt u zelf doen en hoeft u niet door ons jaarlijks te laten uitvoeren.
- Geen water nodig, en ook geen kans op bevriezen, verbranden of verglazing van een remvoering.
- Een aftakaskoppeling of een werktuig is ook gemakkelijk te testen.
- Door de mogelijkheid van speciale software wordt de vermogensmeting automatisch verricht via een kabelverbinding of een draadloze verbinding.
- Ook voor en na een reparatie, zoals inlopen van motoren gedurende 2`a 3 uur.
- Vermogenstesten voor en na een reparatie zijn samen te voegen in een grafiek.
- Een brandstofverbruiksmeting kan gelijktijdig met de vermogenstest worden meegenomen en is direct afleesbaar in de bestaande grafiek of tabel.

Ontdekt de Veroline promotie


Contacteer ons | Privacy verklaring

Copyright ©2014 verolub.be Alle rechten voorbehouden. Ontwerp door Cats&Dogs bvba